ADELA BONAŢ MĂRCULESCU
n. 1981
Sunt inspirată de modul în care subtilitățile suprafeței ceramice, modelajul și culoarea se întrepătrund cu imaginea digitalizată pentu a da naștere unor situații dinamice și unor noi perspective vizuale. În proiectele personale mă folosesc cu precădere de fotografia manipulată digital transpusă pe supafața ceramică. Folosesc tehnici hibride de tansfer de imagine și arderi multiple, metode prin care obțin stratificări și întrepătrunderi ale imaginilor și texturilor.
Mă fascinează investigația legăturilor dintre procesele biologice interne ale corpului și rețeaua socio- culturală a identității personale. Urmăresc redarea stărilor emoționale tranzitorii nu doar prin utilizarea expresiilor faciale, ci și prin crearea unui ambient, în mod egal vulnerabil și fragil, permanent și volatil. |
Foto lucrări si film productie SENSO TV de la Prima expoziție personală a Adelei Bonaț Mărculescu, iulie 2015, la Galeria Ghețărie din cadrul Centrului Cultural Palatele Brâncovenești, Mogoșoaia.
Adela Bonaț Mărculescu propune publicului un studiu introspectiv. O dinamică portretistică în care conștiința invadează chipul printr-o serie de emoții și expresii faciale. Tanăra artistă ilustrează tranzitoriul printr-un filtru fenomenologic pe care-l regăsim în filozofia lui Maurice Merleau-Ponty. Autoportretele Adelei Bonaț sunt asemeni unor palimpseste cu stratificări, suprapuneri și întrepătrunderi de imagini, texte și texturi. Sunt explorate tehnici eclectice de transfer de imagine, modelaj și desen.
Adela consemnează, inregistrează și ilustrează autoportrete prin recursul la printul digital pe suprafața materialului ceramic (fie el gresie sau porțelan). Modalitatea de reprezentare fotografică păstrează autentică, nealterată imaginea modelului, astfel că portretul este redat intr-o aură benjaminiană (Walter Benjamin, Opera de artă în era reproductibilității mecanice). Text: SensoTV
Adela consemnează, inregistrează și ilustrează autoportrete prin recursul la printul digital pe suprafața materialului ceramic (fie el gresie sau porțelan). Modalitatea de reprezentare fotografică păstrează autentică, nealterată imaginea modelului, astfel că portretul este redat intr-o aură benjaminiană (Walter Benjamin, Opera de artă în era reproductibilității mecanice). Text: SensoTV